Translate

torsdag 21 mars 2013

Rödings fiske 16/3-17/3

Då alla kompisar skulle festa och andra jobba så drog jag en blixt visit till stugan för två dagars fiske. Fisket var trögt. På lördagen var jag ute en åtta timmar och fick en röding och fyra abborrar. Vädret var kanon fint. Sen på söndagen gick jag ut tidigt var på isen strax efter åtta. Snö strorm och -14c och det var kallt. Så snabbt ut med tältet och börja fisket. Började rätt bra med napp direkt en fin röding på 1,3kg. Sen var det trögt. Ett napp per två timmar ungefär men jag fick upp dem som nappade så efter 10 timmars fiske så hade jag lyckats fånga 4 rödingar och en abborre iaf :)  Ikväll ska man upp igen och fiska och göra allt redo för långa påsk fisket. Då blir det 10dagar fiske :)






 Mysigt värre och vind fritt :)
 Två spön utanför fönstret i kylan :)

 Röding 1,3kg


 Ca 1kg
 Balans pirken fungerar bra särskillt när det är trögt
 Base kamp








Röding ca 1kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar