Translate

torsdag 6 juni 2013

Ny art ???

Idag hände det nått helt otroligt. Fick en fisk som jag aldrig sett förut. Vette tusan vad det är för fisk. En korsning mellan en röding och regnbåge kanske men då kommer skallen från en gös eller abborre. Skumt är det iaf. Dagen började dock trögt då jag dagen innan fick två små rödingar nästan direkt. Men sen small det på :) Ul spöet var som ett s och det bara sprutade ut lina. Ungefär 70meter innan fisken stannade.Första tanken en stor Öring då den visade sig i luften flera gånger under ruset. Efter ungefär en 30-40min så fick jag den nära båten och när jag såg den så var första tanken. Vad i helvete är det där. Det var då en skum sak till fisk men den var ursinnigt stark brutala långa ryck så den var otroligt roligt att fiska. Trots sin korta längd ca 60cm så hade den en stjärtfena som är 16,5cm och fisken väger ca 2kg Så den hade en ordentlig paddel att skotta på med. Så har inofficiellt döpt den till Redbow/Rödbåge då jag tror det kan vara en korsning på regnbåge och röding. Så på sätt och vis inne har man nu ett världsrekord om fisken är sitt enda av sitt slag. Men nu ska ska ni få se fisken.




Fick några vanliga fiskar också ;)

 Kallt väder här i Norr
BACCALOU Racing team :)  Finns en fin historia bakom denna men den tar vi en annan gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar